ستاندارد Wi-Fi ۷ معرفی شد؛ تا ۵ برابر سریع‌تر از وای‌ فای ۶E با سرعت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه

تعداد بازدید:۱۴۵
سرانجام کنسرسیوم بین‌المللی Wi-Fi Alliance استاندارد جدید Wi-Fi ۷ را به صورت رسمی معرفی کرد. نسل جدید فناوری Wi-Fi نرخ تأخیر پایین‌تر و حداکثر سرعت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که پنج برابر بیشتر از استاندارد جدید وای فای ۶E محسوب می‌شود.

به تازگی استاندارد جدید وای فای 7 (Wi-Fi 7) از راه رسیده تا تاخیر کمتر و سرعت بالاتر را برای استریم 8K و دستگاه‌های واقعیت ترکیبی فراهم کند. پیش از این استاندارد Wi-Fi 6E را داشتیم که از باند 6 گیگاهرتز بهره می‌برد.

اما فناوری Wi-Fi 7 با پیشرفت‌ فوق‌العاده‌ای همراه است. فناوری وای فای 6E حداکثر سرعت انتقال حدود 9 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند و این در حالی است که وای فای 7 می‌تواند به حداکثر سرعت 46 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که پنج برابر بیشتر از نسل فعلی است.

جزئیات بیشتر درباره ویژگی‌های استاندارد Wi-Fi 7

همچنین Wi-Fi 7 از کانال‌های 320 مگاهرتز هم پشتیبانی کرده که در ترکیب با باند 6 گیگاهرتز باعث می‌شود تا وای فای 7 نرخ اختلال و ازدحام شبکه کمتری داشته باشد. در واقع دستگاه‌های مجهز به فناوری وای فای 7 می‌توانند داده‌ها را به‌طور هم‌زمان از طریق چند لینک با فرکانس‌های مختلف رد و بدل کنند.

بر اساس اعلام 9to5mac فناوری 4K QAM امکان انتقال یکباره حجم عظیمی از داده‌ها را فراهم می‌کند. اینتل و Broadcom سال گذشته سرعت فناوری ارتباطی وای‌فای 7 (همچنین با نام 802.11be) را به نمایش گذاشتند که به سرعت 5 گیگابیت در ثانیه رسید.

وای‌فای 7 نسبت به استانداردهای قبلی پایدارتر خواهد بود. عملکرد مولتی‌لینک در این استاندارد به‌صورت هوشمند ترافیک را متعادل می‌کند و اجازه می‌دهد که دستگاه‌ها بهینه‌تر از شبکه استفاده کنند.

برگرفته از : شهر سخت افزار

کلید واژه ها: وای فای مرکز فناوری اطلاعات مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه کاشان دانشگاه کاشان


نظر شما :