گوگل سه قابلیت جدید و مهم به مرورگر کروم اضافه کرد؛ کروم اکنون امن‌تر و هوشمندانه‌تر از قبل

تعداد بازدید:۱۳۷
گوگل امروز چند قابلیت جدید را به مرورگر کروم خود اضافه کرد که بنا به گفته آن سبب می‌شود این مرورگر امن‌تر و باهوش‌تر از قبل باشد. قابلیت‌های جدید معرفی شده از سوی گوگل در بخش‌های Safety Check، Memory Saver و همچنین مدیریت تب‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. این نسخه جدید از مرورگر کروم که دارای این سه قابلیت جدید است در هفته جاری در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

گوگل امروز اعلام کرد که نسخه دسکتاپ و با ویرایش 120 از مرورگر کروم هم اکنون برای انتشار عمومی آماده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که قصد دارد سه قابلیت جدید را به منظور بهبود امنیت و عملکرد به مرورگر خود اضافه کند. این سه قابلیت سبب می‌شوند که مرورگر کروم در نسخه جدید خود امنیت بهتری داشته باشد و همچنین هوشمندانه‌تر از قبل عمل کند. باید گفت مهم‌ترین قابلیت جدید این مرورگر در بخش مدیریت تب‌ها و گروه مربوط به آن‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

براساس گزارش Theverge، مرورگر کروم در نسخه جدید خود این قابلیت را دارد که تب‌های مختلف را براساس نام آن‌ها دسته‌بندی کند و بنا به دستور کاربران یک عنوان و یک رنگ ویژه برای شناسایی بهتر آن‌ها انتخاب نماید. در قابلیت جدید دیگر اکنون کاربران می‌توانند یک گروه از تب‌های دسته‌بندی شده را در حساب کاربری خود ذخیره و از طریق دیگر دستگاه‌ها به آن‌ها دسترسی پیدا کند. در نسخه جدید از کروم در صورت اینکه کاربران بر روی یک گروه از تب‌ها راست کلیک کنند، گزینه‌ای با عنوان Save group را مشاهده خواهند کرد. در صورت انتخاب این گزینه و قرار دادن آن در وضعیت روشن، آن گروه از تب‌ها در وضعیت ذخیره شده قرار می‌گیرند.

گوگل اعلام کرده است که تب‌های ذخیره شده بر روی تمامی دستگاه‌ها که حساب کاربری واحدی در آن‌ها فعال است قابل دسترس خواهند بود. این تب‌های ذخیره‌ شده از طریق گزینه‌ای که در نوار Bookmark ظاهر می‌شود در هر لحظه در دسترس کاربران است. در صورتی که کاربران تغییری در این گروه از تب‌ها ایجاد کنند از طریق دیگر دستگاه‌ها نیز این تغییرات قابل مشاهده خواهد بود.

در نسخه 120 از مرورگر کروم، قابلیت Safety Check به صورت خودکار در پس‌زمینه اجرا خواهد شد تا قابلیت‌های امنیتی این مرورگر بهبود پیدا کند. Safety Check اکنون قادر است در لحظه ریسک‌های امنیتی کاربران را به آن‌ها گوشزد کند. به عنوان مثال این قابلیت در هر لحظه با بررسی رمزهای عبور کاربران به آن‌ها در مورد لو رفتن یا ضعف امنیتی آن‌ها اخطار می‌دهد. Safety Check همچنین در نسخه جدید کروم، در هر آن افزونه‌های نصب شده بر روی سیستم کاربران را بررسی می‌کند و در صورت مشاهده مشکلات امنیتی به آن‌ها اطلاع می‌دهد. این پیام‌های اخطار در بالای صفحه و از طریق منوی سه نقطه موجود در مرورگر کروم قابل مشاهده خواهد بود.

در قابلیت جدید دیگر که مدتی است به صورت آزمایشی در دسترس بخشی از کاربران قرار گرفته است، کروم می‌تواند نشان دهد که هر تب چه میزان حافظه از سیستم اشتغال کرده است و در صورتی که آن تب در وضعیت غیرفعال قرار بگیرد یا بسته شود چه میزان حافظه ذخیره خواهد شد. در صورتی که کاربران در وضعیت Memory Saver قرار داشته باشند، کروم اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد تب‌ها و میزان حافظه اشغال شده توسط آن‌ها ارائه خواهد کرد. دیگر قابلیت جدید کروم در این بخش امکان معرفی ساده‌تر تب‌هایی است که از نظر کاربران باید همیشه در وضعیت فعال باقی بمانند.

گوگل اعلام کرده است که این سه قابلیت به نسخه دسکتاپ کروم اضافه خواهد شد و سپس شاهد حضور آن‌ها در نسخه موبایلی این مرورگر خواهیم بود. گوگل این روزها مشغول بررسی قابلیت جدید دیگری با عنوان Tracking Protection است که دسترسی سایت‌های مختلف به Cookie‌های که می‌تواند عملکرد و رفتار کاربران را مورد ردیابی قرار دهد را محدود می‌کند. این شرکت معتقد است که این قابلیت می‌تواند به امنیت مرورگر کروم کمک زیادی کند. قرار است این قابلیت در آینده به این مرورگر اضافه شود.

برگرفته از : سایت شهر سخت افزار


نظر شما :