قابلیت حذف پس‌زمینه تصاویر به برنامه Paint مایکروسافت آمد

تعداد بازدید:۱۶۷
به تازگی مایکروسافت نسخه جدیدی برنامه Paint را برای کاربران اینسایدر ویندوز ۱۱ منتشر کرده که از قابلیت جالبی بهره می‌برد. با ویژگی Remove Background برنام پینت می‌توان نسبت به حذف پس زمینه تصاویر با استفاده از یک دکمه اقدام کرد. همچنین می‌توان با انتخاب بخشی از تصویر مورد نظر خود، پس‌زمینه آن قسمت را حذف کنید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده پس از نصب نسخه جدید برنامه پینت، گزینه‌ای با نام Remove Background در بخش Image نوار ابزار برنامه Paint اضافه شده که می‌تواند سوژه را از تصویر جدا کرده و سپس پس‌زمینه اطراف آن را حذف کند.

 

حذف بکگراند تصاویر به سادگی یک کلیک

بر اساس ادعای Bleeping Computer همچنین می‌توان با انتخاب بخشی از تصویر مورد نظر خود، پس‌زمینه آن قسمت را حذف نمایید. برخی از توسعه‌دهندگان به سراغ تست این قابلیت رفته و اعلام کرده‌اند که در آزمایش‌ قابلیت جدید مایکروسافت پینت، این ویژگی عملکرد بسیار خوبی در جداسازی سوژه از عکس و حذف کل پس‌زمینه آن داشته است.

البته شاید بتوان برنامه‌های بسیاری در زمینه ویرایش عکس یافت که دارای ویژگی مشابهی برای حذف پس‌زمینه تصاویر هستند، اما وجود چنین ابزاری در برنامه Paint برای افرادی که می‌خواهند این کار را با سرعت زیاد و بدون نیاز به نصب برنامه‌های دیگر انجام دهند، بسیار مفید خواهد بود.

همچنین باید در نظر داشت که استفاده از پینت راحت‌تر و کاملاً رایگان است و به‌ عنوان مثال برای انجام این کار با Adobe Express باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. ویژگی جدید حذ‌ف پس‌زمینه پینت در نسخه 11.2306.30.0 یا نسخه‌های جدیدتر این برنامه وجود دارد.

برگرفته از: سایت شهر سخت افزار

کلید واژه ها: ویندوز11 نرم افزار مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه کاشان


نظر شما :