افزایش مجانی کیفیت ویدئوها در مرورگر فایرفاکس با فناوری VSR انویدیا

تعداد بازدید:۱۰۷

بالاخره فناوری افزایش کیفیت ویدئو VSR انویدیا به مرورگر فایرفاکس راه یافت. دارندگان کارت‌های گرافیک انویدیا می‌توانند با فعال کردن دستی این قابلیت در مرورگر Mozilla Firefox، ویدئوها را به طور مجانی با کیفیت بالاتر تماشا کنند.

افزایش کیفیت ویدئوها در فایرفاکس با فناوری VSR انویدیا

همان‌طور که می دانید انویدیا اواخر سال گذشته فناوری RTX Video Super Resolution (VSR) را برای افزایش کیفیت ویدئوها با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی RTX و هوش مصنوعی معرفی کرد. این فناوری پیش‌تر هم به مرورگر کروم آمده بود، اما حالا نوبت فایرفاکس است.

از آنجایی که VSR کیفیت ویدئوها را با استفاده از هوش مصنوعی بالا می‌برد، تاثیری بر ترافیک اینترنت ندارد و می‌توان با پهنای باند پایین هم ویدئوها را با کیفیت بالاتری تماشا کرد.

اخیراً یک کانال مشهور در ردیت به نام T0biasCZE پرده از وجود قابلیت VSR در مرورگر Firefox برداشته است. تاکنون انویدیا یا بنیاد موزیلا به طور رسمی قابلیت VSR بری فایرفاکس را تأیید یا اعلام نکرده‌اند، بنابراین وجود آن در نسخه‌های فعلی نشان می‌دهد توسعه دهندگان موزیلا در حال پیاده سازی و آزمایش این فناوری هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند همین حالا قابلیت VSR را به طور دستی در فایرفاکس فعال کنند. برای این کار کافی است به صفحه about:config رفته و مقدار gfx.webrender.super-resolution.nvidia را به True تغییر دهید. با این کار VSR فعال شده و می‌توانید هنر هوش مصنوعی و شتاب دهنده‌های Tensor موجود در کارت‌های گرافیک RTX انویدیا را در افزایش کیفیت ویدئوها تماشا کنید.

هرچند در حال حاضر فناوری VSR کاربرد محدودی دارد، اما انویدیا در همکاری با توسعه دهندگان در حال آوردن آن به برنامه‌های مختلف است. برای نمونه پلیر VLC Media Player از این فناوری پشتیبانی می‌کند.

خبر بد اینکه فناوری VSR تنها توسط کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 و GeForce RTX 30 پشتیبانی می‌شود و به هسته‌های Tensor متکی است.

 

برگرفته از سایت: شهرسخت افزار


نظر شما :