قابلیت هیجان انگیز استریم تماس صوتی و تصویری از گوشی روی تبلت یا لپ تاپ به اندروید می‌آید

تعداد بازدید:۱۰۹

به نظر می‌آید گوگل قابلیت هیجان انگیز دیگری را به سیستم‌عامل اندروید اضافه می‌کند. بر این اساس می‌توان تماس‌های صوتی و تصویری روی گوشی اندرویدی خود را به تبلت، لپ تاپ یا گوشی هوشمند اندرویدی دیگر منتقل کرد. ظاهراً قرار است این قابلیت که با نام Telecom Jetpack شناخته می‌شود هم‌زمان با عرضه اندروید 14 در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گوگل در جریان رویداد توسعه‌دهندگان خود از قابلیت Telecom Jetpack رونمایی کرد که دارای APIهای هدفمند برای ارتقای فناوری مربوط به تماس‌های صوتی و تصویری است. کاربران گوشی‌های اندرویدی با استفاده از این قابلیت می‌توانند تماس‌های صوتی و تصویری خود را به تبلت انتقال دهند.

قابلیت Telecom Jetpack هنوز در ابتدای راه قرار دارد!

البته این فناوری در ابتدای راه توسعه خود بوده و می‌توان انتظار داشت که در آینده امکان انتقال تماس‌های صوتی و تصویری به گوشی دیگر یا لپ تاپ هم میسر شود. در مرحله اول قابلیت Telecom Jetpack امکان استریم و انتقال تماس‌های صوتی و تصویری را با استفاده از پروتکل VoIP از گوشی به تبلت فراهم می‌کند.

به این ترتیب در هنگام برقراری تماس‌های صوتی و تصویری در پلتفرم‌هایی مانند Google Meet و Skype می‌توان تماس را به تبلت منتقل کرده و از صفحه نمایش بزرگ‌تر و امکانات بیشتر در تبلت بهره برد. البته این انتقال تماس به صورت ایمن انجام شده تا امکان شنود آن کاهش یابد.

با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند روی دکمه cast در یک برنامه ضربه بزنند و دستگاه دیگری مانند تبلت را به‌عنوان دستگاه میزبان تماس انتخاب کنند. البته فعلاً این قابلیت در انحصار تبلت‌های گوگل است اما با انتشار کدهای Telecom Jetpack می‌توان انتظار داشت که سایر گوشی‌ها و دستگاه‌های اندرویدی نیز از این قابلیت بهره ببرند.

 

برگرفته از سایت:شهر سخت افزار


نظر شما :