سهم ۵G از شبکه موبایل ایران تا پایان سال ۱۴۰۴ ده درصد خواهد بود

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۲۲۰۲۷ تازه‌های حوزه فناوری اطلاعات اخبار شبکه و امنیت
تعداد بازدید:۱۱۰

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در پیام‌رسان‌های داخلی ضمن اشاره به راه‌اندازی ششصدمین سایت ارائه خدمات ارتباطی نسل پنجم یا همان 5G، اعلام کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تا پایان سال 1404،  ده درصد از ارتباطات سیار را بر اساس فناوری نسل پنجم ارائه دهد.

فناوری ارتباطی نسل پنجم یا همان 5G که تا چند سال پیش در حد یک ایده بود حالا به یک استاندارد جهانی تبدیل شده و یک شاخصه مهم برای خرید محصولات دیجیتال است.

این فناوری امروزه در گوشه و کنار جهان پذیرفته شده و کشورهای توسعه‌یافته به دنبال آن هستند تا با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های فناوری از مزایای نسل جدید اینترنت و ارتباطات بهره‌مند شوند.

سرعت ارتباطات در 5G بسیار بیشتر از 4G بوده و باعث می‌شود ما به قابلیت‌های جدیدی دست یابیم که تا قبل از آن وجود نداشتند؛ به عنوان مثال می‌توان از کاربردهای پیشرفته‌ای همچون پزشکی از راه دور، خودروهای خودران و توسعه ربات‌های نسل جدید یاد کرد.

با تمام این تفاسیر، روند توسعه فناوری ارتباطی 5G در کشورمان چندان مناسب نیست و طی چند سال گذشته تنها شاهد استفاده از نسل پنجم اینترنت در مراکز خاص و بسیار محدودی بوده‌ایم.

 

برگرفته از : سایت دیجیاتو


نظر شما :